سه‌شنبه ۲ مرداد ۱۴۰۳ |۱۶ محرم ۱۴۴۶ | Jul 23, 2024
بنیاد علوی فارس

حوزه/ مجری بنیاد علوی استان فارس گفت: تعدادی زندانی توسط خود گروه های جهادی و تعدادی توسط خود بنیاد علوی آزاد شد در مجموعه ۳۵ زندانی جرائم غیرعمد به نیابت ۳۵ شهید آزاد سازی شده که بیشتر زندانیان در خصوص ورشکستی کشاورزی بوده است.

به گزارش خبرگزاری حوزه از شیراز، محمدامیر لطفی پور پیش از ظهر امروز در نشست رسانه ای با خبرنگاران که در دفتر بنیاد علوی فارس برگزار شد، در خصوص فعالیت های بنیاد علوی، اظهار کرد: بنیاد علوی در سال های گذشته در حوزه اشتغال، سلامت و عمرانی فعالیت داشته است.

وی در ادامه با بیان اینکه بنیاد علوی در سال ۱۴۰۱ آغاز به کار کرده است، اضافه کرد: در همین راستا کارگروه هایی تشکیل شده است، حدود هزار و ۵۰۰ تسهیلات در حوزه اشتغال و حدود ۲ الی ۳ هزار کسب و کار نیز فعال شده است.

مجری بنیاد علوی استان فارس عنوان کرد: در مشاغل خورد صد و پنجاه میلیون و مشاغل کلان حدود سه میلیارد تومان تسهیلات پرداخت می شده است، در سال گذشته نخستین استان بوده ایم که موضوع آموزش را داشته ایم و امسال در تمام کشور این اتفاق رقم خورده است.

وی خاطر نشان کرد: حدود هزار و ۶۰۰ نفر در حوزه کسب و کار الکترونیکی در هشت رشته آموزش داده ایم، همه را تیم بندی کرده ایم که این کار موجب رشد میشد، پس از آموزش از افراد آزمون گرفته می شد که در نهایت گواهی صادر کردیم و با بهترین روند افراد را شاغل کرده ایم حتی پس از اشتغال نیز افراد را رها نکرده ایم، همچنین نهصد و ۶۰ میلیارد تومان بودجه تسهیلات امسال است.

لطفی پور یادآور شد: از طریق گروه جهادی سایتی را راه اندازی کردیم که همه مخاطبان ما با یکدیگر ارتباط بگیرند مخاطبی که توان کار کردن داشتند را کسب و کار مولد را راه اندازی کردیم تا به نتیجه برسد، مثال تعدادی مزرعه برق خورشیدی را راه اندازی کردیم که یک درآمد از سه تا هفت میلیونی داشته باشد، همچنین حوزه تولید میوه خشک از دیگر کسب و کار ها بود.

وی در خصوص شرکت اسکان و ساخت و سازها نیز ابراز کرد: ۴۰ پروژه ساخت و ساز داشتیم که ساخت مسجد، مدرسه و غیره بوده که توسط شرکت اسکان ساخته شده است. کمک بلاعوض بیش ۲۰۰ میلیون تومانی به افراد تعلق گرفته است.

مجری بنیاد علوی استان فارس گفت: ۲۸۷ میلیارد تومان برای مسکن بیماران پروانه ای طبق تفاهم نامه با بنیاد مسکن در تیر و مرداد امسال پرداخت شده است.

وی متذکر شد: همچنین تعدادی زندانی توسط خود گروه های جهادی و تعدادی توسط خود بنیاد علوی آزاد شد در مجموعه ۳۵ زندانی به نیابت ۳۵ شهید آزاد سازی شده است.

لطفی پور از اجرایی طرح حیات خبرداد و افزود: در طرح حیات سه کار اشتغال، آموزش و سلامت انجام می دهیم، امسال بنا هست ۵ هزار و ۲۰۰ طرح کار در سطح استان انجام بدیم.

وی مطرح کرد: در حال حاضر با ۷۰۰ قنات قرارداد بسته شده چراکه بسته شدن راه قنات از ایجاد کار کشاورزی جلوگیری می کند بنابراین بحث لایه روبی و راه اندازی قنات را در دستور کار قرار داده ایم.

مجری بنیاد علوی فارس در خصوص سلامت تاکید کرد: در بحث سلامت به ماموریت مهم بیماری های دهان، دندان، بیماریهای چشمی و مادران شیرده را داریم، گروهایی که به بیماران خدمات می دهند به آنان از ۴۸ تا یک میلیارد تومان پرداخت می شود.

وی در خصوص آموزش نیز عنوان کرد: برگزاری رویداد ها و ارتفاع علمی معلمان، آموزش دانش آموزان و غیره از جمله برخی از اقدامات در حوزه آموزش است که پیش می رود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha